TERKINI

6/recent/ticker-posts

Jawatan Kosong Terkini Pentadbiran Setiausaha Kerajaan Pulau Pinang 01 Mac 2017

Dipelawa Warganegara Malaysia yang berumur 18 tahun ke atas, yang berkelayakan dan memenuhi kriteria yang ditetapkan untuk mengisi kekosongan jawatan kontrak berikut:
1) JURUTERA (MEKANIKAL) J41 (Kontrak)
Gaji Minimum : RM 2,360.00 Gaji Maksimum : RM 8,743.00
Kelayakan : Ijazah Sarjana Muda Ukur Bahan
2) JURUUKUR BAHAN J41 (Kontrak)
Gaji Minimum : RM 2,529.00 Gaji Maksimum : RM 9,643.00
Kelayakan : Ijazah Sarjana Muda Ukur Bahan
3) PENOLONG PEGAWAI TEKNOLOGI MAKLUMAT FA29 (Kontrak)
Gaji Minimum : RM 1,549.00 Gaji Maksimum : RM 5,684.00
Kelayakan : STPM/SIJIL/DIPLOMA dalam bidang teknologi maklumat atau prosesan data




Pulau Pinang merupakan negeri dan pulau yang terletak di pantai barat laut Semenanjung Malaysia. Negeri ini terbahagi kepada dua bahagian oleh Selat Melaka disambung jambatan dan feri. Negeri ini merupakan petempatan British yang pertama di Semenanjung Malaysia.

Nama pulau Pulau Pinang ini diambil daripada nama pokok pinang (areca catechu). Ia juga dipanggil Tanjung Bidara sebelum dikenali Pulau Pinang. Terdapat banyak pantai terletak di Pulau Pinang. Pulau Pinang mempunyai KDNK per kapita yang kedua tertinggi, iaitu RM 33456 pada tahun 2010 di Malaysia selepas Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, iaitu RM 55951.

Negeri Pulau Pinang juga merupakan negeri majoriti penduduk Cina di Malaysia. Di sini juga menjadi Chinatown utama negara Malaysia. Larian Jambatan Pulau Pinang juga dianjurkan setiap tahun di Pulau Pinang ini. Perjalanannya ialah bolak-balik di atas jambatan jam bermula awal pagi. Jambatan Pulau Pinang juga ialah lambang negara Malaysia selain Petronas Twin Tower.

Cara Memohon Jawatan Kosong Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Pulau Pinang





Pemohon yang berminat mengisi jawatan kosong Pentadbiran Setiausaha Kerajaan Pulau Pinang boleh memohon dengan mengisi DISINI.



Bahagian Pengurusan Sumber Manusia,
Paras 45,
KOMTAR 10503, Pulau Pinang


Maklumat Lanjut mengenai jawatan kosong boleh didapati DISINI.

Tarikh Tutup Permohonan : 01 Mac 2017